Les nostres propostes per potenciar el comerç de proximitat

propostes comerçLa candidatura d’ERC-MES-MDC de Tarragona ha presentat aquest dilluns les propostes per potenciar el comerç de proximitat a la ciutat. “El teixit comercial de Tarragona està íntimament lligat a la distribució urbana de la ciutat, la separació dels diferents nuclis urbans es reflecteixen directament en el tipus, la quantitat i la qualitat dels establiments que s’ubiquen a la nostra ciutat”, ha explicat el candidat a l’alcaldia, Pau Ricomà.

Segona Ricomà, “la manca de massa crítica en molts nuclis de població impedeix la subsistència d’una oferta variada per als ciutadans i ciutadanes que, tret d’establiments d’alimentació, es veuen obligats a desplaçar-se fora del seu nucli de població.”  “És evident que cada àrea de la ciutat s’ha de tractar de forma individual per donar resposta necessària a la ciutadania i així donar continuïtat al comerç de proximitat. La distribució de la riquesa en proximitat dóna cobertura a tota la ciutadania, però especialment a les persones amb problemes de mobilitat a més d’evitar el desplaçament amb vehicle”, ha afegit l’alcaldable republicà.

En la presentació, Ricomà ha estat acompanyat pel president de l’associació Botiguers de Tarragona, Ferran Milà, que ha rebut les propostes sobre comerç d’ERC-MES-MDC. Milà i Ricomà han coincidit a criticar la celebració aquest darrer cap de setmana de la Fira Outlet al Tàrraco Arena Plaça per la competència “agressiva” contra el comerç local, que no es podria celebrar tenint en compte la llei catalana de comerç, recorreguda pel govern espanyol al Tribunal Constitucional. Ricomà ha assenyalat aquesta situació com a nociva pel comerç tarragoní i que es podria agreujar amb la nova llei que prepara Madrid.

Per tal de mantenir una oferta variada, atractiva i encaminada al comerç de proximitat proposem:

1. Realitzar un “Pla d’Usos” per àrees de ciutat i nuclis de població per establir un equilibri entre l’oferta i la demanda.

2. Garantir i crear un model propi per a Tarragona i nuclis de població on es garanteixin les necessitats dels empresaris i les dels ciutadans i ciutadanes.

3. Redefinir la trama urbana consolidada i adequar-la a les necessitats reals, és a dir, no afavorir la creació de centres comercials aïllats.

4. Impulsar l’aplicació de noves formes de gestió público-privada a les zones de més activitat comercial.

5. Fer un Pla de Dinamització comercial a la Part Baixa, dins del conjunt de mesures que acompanyaran la declaració d’Àrea de Conservació i Rehabilitació.

6. Fer zona per a vianants els carrers adjacents al Mercat Central (Reding, Soler, Governador González i Cristòfol Colom), com un nou espai comercial.

7. Promoure activament l’ús de la llengua catalana a l’entorn del comerç com a element integrador dels nouvinguts.

8. Creació de l’Oficina de Comerç amb una estructura tècnica de gestió professional per tal de promocionar i dinamitzar el comerç de la ciutat amb els serveis següents:

–      Assistència tècnica als botiguers i una oferta formativa adequada.

–      Creació i coordinació de campanyes de promoció del comerç.

–      Coordinació i interlocució del comerç amb altres àrees de la ciutat.

–      Màxim suport a nous emprenedors del comerç.

–      Promoció d’una oferta identitària de Tarragona.

–      Intervenció directa de les associacions de comerciants en la programació de les activitats de la ciutat formant part de l’òrgan tècnic de govern de l’Oficina de Comerç.

–      Supervisió del compliment de les normatives aplicades al comerç i a tots els establiments.

–      Activació de propostes europees per tal que Tarragona esdevingui una àrea comercial de primer ordre.

9. Vetllar per la disciplina de mercat i la igualtat de condicions de competència entre operadors comercials com a element de defensa dels drets de les persones consumidores.

10. Promoure la creació d’entorns urbanístics amables pel comerç amb especial atenció a les illes de vianants.

11. Cercar espais de col·laboració amb altres municipis per a generar accions conjuntes d’interès comercial.

Advertisements

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s