Qüestions a tenir en compte en el tema de l’aparcament a l’Horta Gran

Horta Gran

Es diu Horta Gran perquè aquest és el nom del sector on se situa. El sector -nom de l’àmbit que és sòl urbanitzable i que es desenvolupa en un únic Pla parcial- és el resultat de la fusió de diversos sectors previstos en la primera etapa de formulació del POUM. Va ser cap al final, per resoldre objeccions de la Comissió d’Urbanisme de la Generalitat, per a millorar-ne la gestió, que es va unificar en un sol sector.

Per això tècnicament les previsions de l’Anella Verda, als primers documents, no citaven aquest sector -el PPU 46- simplement perquè no existia com a tal sector.

L’aparcament se situa a la part del PPU46 delimitada per l’antiga CN-340, el vial d’accés al port, la T-11, i els enllaços entre la T-11 i la CN-340. Aquests enllaços el separen de la façana del Francolí. Aquesta part suposa un percentatge reduït del total del PPU46, que ocupa més de 100 ha. Tenint en compte que una plaça d’aparcament suposa uns 12/14 m2, més la vialitat necessària per accedir-hi, i els serveis mínims, estaríem parlant d’una afectació  d’un 70/80.000 m2, en un càlcul molt generós.

El més important és connectar amb dues vies de gran capacitat per on entra una gran quantitat de vehicles cap al casc urbà de Tarragona, amb diversos propòsits:

  • Alliberar de part de trànsit el casc urbà. Que entrin menys cotxes a la ciutat.
  • Descongestionar els trams de la CN-340 i de la T-11 (més la primera que la segona, realment) per a facilitar la seva conversió en un passeig més urbà (voravies més amples, mobiliari urbà, i, és clar, menys trànsit),
  • Aprofitar que per la CN-340 passen cinc línies de bus, que connecten barris de ponent i el casc urbà. Això permet deixar el cotxe i arribar fàcilment a uns i l’altre amb transport públic. L’aparcament, doncs, és també un intercanviador.

La intervenció per a fer l’aparcament es preveu “tova”, per diversos motius:

  • No es tracta de fer un aparcament convencional, amb venda de places, etc. Simplement cal aplanar el terreny i dotar-lo de les mínimes instal·lacions necessàries (enllumenat, sortida d’aigües pluvials, caseta per a vigilant, etc).
  • Cal tenir present que continua essent dins el PPU 46, i afectat per la previsió de desviament del ferrocarril, mentre no es prengui una altra decisió sobre el traçat. Això obliga a una instal·lació provisional, que, en un futur, no pugui obstaculitzar l’execució del tren (si es produeix) de les previstes a l’article 53 de la Llei d’urbanisme.
  • De la mateixa manera, caldrà respectar el jaciments arqueològics detectats. Això encara obliga més a una intervenció lleugera i ben delimitada.

 

Advertisements

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s